lørdag 12. juli 2014

Dåpsboks til Emil


Denne uka fikk jeg en sms fra min sønn, han lurte på om mor hadde ett dåpskort til en gutt liggende. Det var det dårlig med, men jeg lovte han å lage ett kort. 
Kort og kort, fru Blom. Det ble nok en boks. 
Min sønn ble veldig godt fornøyd med boksen som han skal gi bort i morgen, og det er jeg også. 

Som vanlig så starter jeg med å se over hva jeg har av mønsterark som kan passe. Jeg tok med meg bunken av ark og dro til butikken for å handle noe som matchet. På butikken kom jeg over den lille guttefiguren. Og det var da kortet ble til en boks i hodet mitt. Tankene begynte å spinne og jeg fant ut at gutten måtte få sitte i en lekegrind. Lekegrinden har jeg laget selv. Den er kuttet ut med en silhouette sd, og mønsteret til lekegrinden er det første mønsteret jeg lager selv. Jeg fikk god hjelp og veiledning av Kirsten Hyde, på en facebookgruppe underveis. 

Tusen takk Kirsten Hyde. 

På denne boksen har jeg brukt: 
Mønsterark fra Maja Design
Hvit bazzill


Grå bazzill
Blonde
Silkebånd
Vers og tekst fra Scrapomania
Lekegrinden laget av meg selv og silhouetten min
Klessnoren og bokstaver er også kuttet ut med silhouetten. 
Perler 
Metall fra Korthobby.no
Figur fra Varehuset i Kristiansund. 










4 kommentarer:

Min hobbyverden sa...

Blir helt måløs. Denne dåpsboksen/kortet var helt fantastisk.
Så artig med gutten oppi lekegrinda.
Veldig kreativt!
Tusen takk for at du deltar på Papirlosjens aller første utfordring!
Håper å se deg igjen neste gang.
Smil fra DT Ane Lene.

May Grethe sa...

Nyyydelig :)

Når jeg ser sånne prosjekter skulle jeg ønske jeg hadde gode ideer og Silhouette jeg og :)

Klem

Scrapperypa sa...

Oi for en boks! Og for et kunstverk! IMPONERT!!! Takk for at du deltar hos oss i Papirlosjen med denne nydelige kreasjonen. God sommer fra DT Agneta

Frk. Bogstad sa...

Hallåien kor flott :)