fredag 31. januar 2014

Metallblad på bjørkekrans

På tirsdag denne uken, så dro jeg en tur innom Frei Husflidslags temakveld. De hadde årsmøte først, og etterpå så skulle de lage bjørkekranser med metallblader. Noen hadde flettet kransene før de kom, mens andre hadde ferdig kjøpte kranser. Jeg fikk kjøpe en krans som var laget av ett av medlemmene i laget. Så skulle vi klippe ut blader av en hermitikkboks eller noe annet som var i metall. Jeg valgte å bruke tomme colabokser, de er helt okey å klippe i. Bente som viste oss hvordan bladene skulle lages. Hun klippet ut ett blad først, for så å lage en lang stilk. I andre enden av stilken klippet hun ett nytt blad. Så tredde ho det ene bladet inn i kransen, og surret det fast med det andre bladet. 
Jeg gjorde det på min egen lille måte. Jeg brukte big shoten min, og av min søster så fikk jeg låne en flott blad-dies. Jeg brettet en colaboks i to lag før jeg stansa ut bladet mitt, for å håpe på at det gikk greit å få tvinnet det sammen igjen. Men stilkene ble fortynne og de brakk av i bretten. Så da tok jeg bare de bladene som hadde lang nok stil og surra de fast en etter en i greinene. Den ble ikke helt etter planen, men jeg er veldig godt fornøyd med den allikevel. 


Bilde av min flotte krans kan du se her.